با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تحلیل پاسخ طرفداران به خود_ابرازی ورزشکاران حرفه‌ای زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام (مطالعه موردی: ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز)

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ امیررضا عباسیان؛ فرید گنجی

دوره 9، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55468.1464

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تحلیل پاسخ هواداران به خود_ابرازی ورزشکاران حرفه‌ای زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. 328 تعداد پست به اشتراک گذاشته‌شده در طول سال 2019 در صفحه رسمی اینستاگرام دو ورزشکار حرفه‌ای زن یعنی ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز تجزیه‌وتحلیل و طبقه‌‌بندی شدند. نمونه کمی شامل 328 پست از هر دو بازیکن و 122/716/120 لایک و 584/246/2 کامنت ...  بیشتر

استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌عنوان ابزار مدیریت برند شخصی ورزشکاران حرفه‌ای

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ وحید دلشب

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، ، صفحه 64-81

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55313.1460

چکیده
  اینستاگرام به‌طور فزاینده‌ای به ابزاری جهت به اشتراک گذاشتن محتوای بصری برای ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل شده است. به‌همین جهت هدف از پژوهش حاضر استفاده از اینستاگرام به‌عنوان ابزار مدیریت برند شخصی ورزشکاران حرفه‌ای بود. روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوای کمی بود. 472 پست در اینستاگرام از دو فوتبالیست حرفه‌ای (کریستیانو رونالدو و ...  بیشتر